اهمیت افزایش و تست سرعت در وب سایت وردپرسی چیست؟

یکی از اصلی ترین عوامل بهینه سازی و سئو سایت در بازاریابی های آنلاین، اهمیت افزایش سرعت سایت می باشد. در این گزارش از سئو سایت تبریز در مورد ابزارها و راه های افزایش سرعت سایت نکاتی را بیان خواهیم کرد. سرعت بارگذاری وب سایت به طور مستقیم با موفقیت یا شکست سایت ارتباط دارد. هر قدر سرعت بارگذاری در سایت بیشتر باشد، جایگاه سایت در موتورهای جستجو نیز بیشتر خواهد شد که این عامل دلیل اصلی زیاد شدن رضایت مخاطبان و بازدید سایت است.

اگر شما سایتی مناسب و جذاب داشته باشید اما سرعت بارگذاری سایت تان کم باشد، نمی توانید فروش خوبی داشته باشد و کسب و کار شما پیشرفت نخواهد کرد؛ زیرا اکثر اشخاص منتظر نمی مانند تا سایت به طور کامل بارگذاری گردد و با حداقل تاخیر در سرعت فورا سایت شما را می بندند و به سایت بعدی می روند.

راه های افزایش سرعت سایت در وردپرس

در حال حاضر به سبب پیشرفت هایی که در راه های سئو سایت به وجود آمده، تحقیقات معتبر در سطح دنیا ثابت کرده است که زمان مورد نیاز جهت بارگذاری سایت یک تا سه ثانیه می باشد. در صورتی که سرعت لود وب سایت شما بیشتر از سه ثانیه باشد و تا هفت ثانیه هم به طول بیانجامد، می توان بیان کرد که سایت شما در رنج قانونی و استاندارد سرعت قرار دارد اما به طبع بازدید مخاطبان و ترافیک سایت کمتر می شود. در برخی از سایت ها این زمان تا رنج ده ثانیه یا فراتر نیز طول می کشد که در این مورد بایستی سعی کنید تا این تایم را به حداقل برسانید؛ زیرا در غیر این صورت با ایرادات و اشکالات بسیاری از سوی مخاطبان رو به رو خواهید شد.

به چه دلیل خدمات افزایش سرعت سایت برای موفقیت سایت اهمیت دارد؟

دلیل این موضوع مشخص است، این موضوع جز همان حداقل امکانات و قابلیت هایی است که مخاطبان از وب سایت شما انتظار دارند و همچنین موتورهای جستجو از جمله گوگل نیز به این موضوع بسیار اهمیت می دهد. هنگامی که از خدمات و ابزارهای افزایش سرعت سایت استفاده می نمایید و سرعت بارگذاری سایت شما بهبود می یابد، ربات های خزنده گوگل به شکلی ساده تر در وب سایت شما رفت و آمد میکنند. این موضوع بسیار اهمیت دارد و بر روی سئوی وب سایت به صورت مستقیم تاثیرگذار است. یکی از دلایل اصلی که چرا باید سایت شما سریع باشد همین مورد است.

از سمت دیگر یکی از وظایف اصلی موتورهای جستجو این است که صفحاتی را به مخاطبان نشان دهند که از دیگر سایت ها بهتر باشند. موتورهای جستجو سایت را از هر نظر بررسی می کنند، زیرا می خواهند تجربه کاربر از وب سایت خوب باشد و تست سرعت سایت یکی از عوامل اصلی در تجربه کاربری خوب و لذت بخش است.

تکنیک های سریع جهت افزایش سرعت سایت وردپرسی

در سایت های وردپرسی شماری از راه های افزایش سرعت سایت را می توان با کمک گرفتن از افزونه های وردپرسی مدیریت کرد. برای اکثر سئوکاران استفاده کردن از افزونه های آماده تا حدودی ساده تر از اعمال تغییرات به شکل دستی است. هر چند که افزودن افزونه های بیشتر همواره به افزایش سرعت سایت منجر نمی شود. پس انجام تست سرعت سایت پس از فعال نمودن هر افزونه ای به این بحث کمک می کند که بفهمید آیا اثرات زیان باری برای شما داشته است یا خیر؟

فعال کردن کش وردپرس

افزونه ی کش سایت عملکرد بسیار بیشتری از نگه داشتن نسخه ایستای سایت و نشان دادن این نسخه به مخاطبان سایت عرضه می کند. یک افزونه ی کش خوب به طور معمول اچ تی ام ال، سی اس اس و فایل های جاوا اسکریپت را که ابزارهای تست سرعت سایت پیشنهاد بهبودشان را می دهند، بهینه می کند. علاوه بر این این افزونه ها می توانند سی اس اس های جداگانه را به یک فایل تبدیل کنند.

استفاده از CDN  جهت افزایش سرعت سایت

استفاده کردن از CDN  در سایت در حقیقت باعث می شود مخاطبان سایت، از نزدیک ترین سرورهای مکان زندگی خودشان وب سایت شما را مشاهده کنند. با نشان دادن وب سایت از چند سرور در محل های گوناگون جهان اهمیتی ندارد که مخاطبان از کجای جهان این وب سایت را باز می کنند. در این صورت همواره بالاترین سرعت سایت را دارند. استفاده از این راه های افزایش سرعت سایت ، به خصوص هنگامی که ابزارهای تست سرعت سایت بهینه سازی سرورها را توصیه می کنند بسیار موثر و کاربردی است. برای این کار به راحتی می توانید از کلود فلر به شکل رایگان در این حوزه استفاده نمایید.

بهینه سازی تصاویر و ویدئوهای سایت

یکی از مهم ترین توصیه هایی که ابزارهای تست سرعت سایت به ما ارائه می کنند، بهبود و سئو تصاویر سایت است. معمولا این موضوع به این معنا است که در وب سایت مان از عکس هایی استفاده می کنیم که حجم آن ها بسیار زیادتر از حد معمول است و باید سعی کنیم که تا حد امکان حجم این تصاویر را کاهش دهیم.

استفاده از لیزی لود در بارگذاری های سایت

لیزی لود روشی موثر جهت افزایش سرعت سایت های وردپرسی می باشد. در این تکنیک تنها موارد و فایل هایی که در ابتدای سایت قرار دارند، بارگذاری می شوند. بنابر این سرعت سایت افزایش خواهد یافت. زمانی که صفحه را تا آخر اسکرول نمایید، ادامه فایل ها و موارد نیز بارگذاری می شود. این روش به کم شدن پهنای باند کمک شایانی می کند و در پایان تمامی این موارد به وب سایتی با سرعت بالا منجر می شود. استفاده از برخی قالب ها به شکل اتوماتیک این عمل را انجام می دهد، ولی اگر قالب این قابلیت را نداشته باشد، می توان از افزونه های افزایش سرعت سایت استفاده کرد.

استفاده کردن از این افزونه ها روشی موثر جهت تست سرعت سایت است. علاوه بر این می تواند به افزایش سرعت لود در تلفن همراه کمک نماید که معمولا بسیار کندتر بارگذاری می گردد.

حذف افزونه ها و پلاگین های غیر ضروری

در صورتی که مدت زمانی از وردپرس استفاده کنیم، متوجه می شویم که پس از مدت زمانی بعضی از افزونه ها کارایی و عملکرد خود را از دست می دهند. بدون شک این پلاگین ها فقط برای مدت زمان خاصی کارایی داشته اند. و یا شاید شما دیگر به آن افزونه احتیاجی ندارید. به هر جهت لازم است که شما زمانی را صرف حذف کردن این افزونه های بی کاربرد کنید. افزونه ها هم مانند دیگر چیزهایی که بر روی وب سایت شما قرار دارد، از هاست وردپرس استفاده می کنند و فضای شما را اشغال می کنند. از همین روی هر قدر پلاگین های زیادتری بر روی وب سایت قرار داشته باشد، از منابع زیادتری هم استفاده می شود.

تست سرعت سایت

جهت تست سرعت سایت وردپرسی و فهمیدن این مورد که کدام پلاگین ها چه میزان از منابع را مصرف می نمایند، به سادگی می توان از افزونه وردپرسی پرفورمنس استفاده کرد. این افزونه به شما کمک خواهد کرد که بفهمید کدام پلاگین سایت شما را کند می کند. بنابراین می توانید آن مواردی که سرعت وب سایت شما را کاهش می دهد، حذف کنید و یا با افزونه های بهتری جایگزین کنید.

جمع بندی

در این گزارش سعی کردیم بفهمیم چطور سرعت سایت وردپرسی را تست کنیم، بعد شما را با راه های افزایش سرعت سایت در وردپرس آشنا کردیم و در مورد اهمیت افزایش سرعت سایت وردپرسی برای شما توضیح دادیم.

بنابراین در صورتی که قصد دارید مخاطبان وب سایت شما زیاد اذیت نشوند، باید اقداماتی فوری جهت افزایش سرعت سایت داشته باشید، تا نتایج مناسبی را از سوی مخاطبان خود دریافت نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن