راه اندازی وب سایت با بهترین سیستم مدیریت محتوا سایت

CMS یا سیستم مدیریت محتوای سایت در حقیقت نوعی نرم افزار است که از آن جهت ایجاد و مدیریت کردن محتوا در سایت استفاده می شود. به طور معمول هر  CMS دارای امکاناتی است که با آن می توان قالب سایت ها را بر اساس علاقه و خواست شخصی طراحی کرد. بهترین سیستم های مدیریت محتوای سایت شامل دو مدل ، یکی پولی و دیگری منبع باز رایگان  هستند. هر دو مدل نیز از دیدگاه متنوع بودن افزونه و تم ها تا حدودی قابل قبول هستند.

غالبا زمانی که سخن از بهترین نرم افزار مدیریت وب سایت در میان می آید، فکر اکثر افراد به سمت جوملا ، وردپرس و دروپال می رود؛ زیرا در کشور ما این سه مورد بیشتر از انواع cms های دیگر استفاده می شود. در این مقاله قصد داریم بهترین cms برای راه اندازی سایت را معرفی نماییم. از مزیت های استفاده نمودن از نرم افزارهای جدید مدیریت محتوا، می توان به راه اندازی سایت های ویژه و متنوعی که قبلا استفاده نشده اند، اشاره کرد.

 سیستم مدیریت محتوا یا CMS  چیست؟

در پاسخ به این پرسش که cms چیست باید بگوییم که یک سیستم مدیریت محتوا همان طور که از نام آن پیداست، به شما در مدیریت کردن مطالب و محتوای وب سایت تان به شیوه ای درست کمک می کند.

به جای استفاده از کدنویسی های طولانی و زیاد می توانید به راحتی محتوای مورد نیاز خود را به سایتتان اضافه کنید.  CMS این امکان را به شما را می دهد تا با استفاده از ویرایشگری راحت مطالب خود را ویرایش کنید. و پس از منتشر کردن آن مطلب ، نرم افزار مدیریت محتوا مطابق با تنظیماتی که شما انجام داده اید، آن را به کاربران نشان خواهد داد. علاوه بر این موارد این نرم افزار ساماندهی کردن تمامی موارد مربوط به وب سایت را انجام خواهد داد

مقایسه انواع  cms برای راه اندازی سایت

CMS  در واقع مخفف کلمات Content management system به معنی سیستم مدیریت محتوا است. تمامی سیستم های نرم افزاری از ابزارها و امکاناتی برای مدیریت سایت تشکیل شده اند. امروزه بیشتر افراد می توانند بدون نیاز به کدنویسی از بهترین نرم افزار مدیریت سایت برای ایجاد و راه اندازی سایت استفاده کنند.
با کمک این نرم افزارها می توان وب سایتی داینامیک را طراحی کرد. امکانات و ویژگی هایی که این نرم افزارهای مدیریت محتوا به شما ارائه می دهد، همه قابلیت مدیریت کردن محتوا، عکس ها، ویدیوها و لینک ها را فراهم می نمایند.

اصلی ترین دلیل احتیاج به سیستم مدیریت سایت، در واقع تغییرهای فصلی و دوره ای می باشد که در یک وب سایت وجود دارد. در صورتی که سایتی ایستا باشد، هر دفعه جهت اعمال تغییر در صفحات احتیاج به کدنویسی و تغییر کدهای قبلی خواهیم داشت. و اگر علم کافی به این موضوع نداشته باشیم، باید هر دفعه به یک شرکت سئوکار یا طراح سایت مراجعه کنیم. اما اگر از بهترین سیستم های مدیریت محتوا برای راه اندازی سایت استفاده کنیم، خودمان به آسانی می توانیم این تغییرها را اعمال کنیم.
در ادامه این گزارش چند مورد از بهترین نرم افزار مدیریت محتوا برای راه اندازی سایت را معرفی خواهیم کرد.

بهترین سیستم مدیریت محتوای سایت باید دارای چه ویژگی هایی دارد؟

همان گونه که همه می دانیم نرم افزارهای مدیریت محتوای گوناگونی در حوزه وب طراحی شده اند، که هر مورد احتیاجات گروه ویژه ای را برطرف می کند.

در صورتی که قصد دارید به شکل دقیق این نرم افزارها را بررسی کنید، می توان خصوصیاتی را برای تعیین کردن بهترین نرم افزار سیستم مدیریت محتوای سایت در نظر گرفت. به عنوان مثال:

آسانی در منتشر کردن محتوای تازه: انواع CMS های قدرتمند دارای ویرایشگری با کیفیت و امکاناتی مختلف برای ساخت و منتشر کردن محتوای سایت هستند. به بیان دیگر به راحتی میتوان تولید محتوای سایت را با این نرم افزار مدیریت نمود.

دسته بندی محتوای سایتدر صورتی که محتوا در سایت ما زیاد باشد سازماندهی این صفحات بسیار مشکل و دشوار خواهد بود. به همین منظور cms  سایت شما باید دارای قابلیت هایی شامل ایجاد تگ، دسته بندی محصولات و از این قبیل موارد باشد.

قابلیت ادیت کردن محتوا و مطالب سایت: نرم افزار مدیریت سایتی که انتخاب می شود، حتما باید دارای امکانات مورد نیاز برای منتشر کردن و مدیریت محتوای سایت را داشته باشد.

بهترین سیستم و نرم افزار مدیریت محتوا برای راه اندازی و طراحی سایت

در ادامه این مقاله لیستی از انواع CMS هایی که امروزه بیشتر استفاده می شود را مشاهده خواهید کرد. که مهمترین این سی ام اس ها را بررسی خواهیم کرد.
1. وردپرس WordPress
2. دروپال Drupal
3. Acquia
4. Squarespace

5 . Joomla
6.  HubSpot
7. Sitecore
8. Box

  1. Pantheon.io
    10. Brightcove
    11.Contentful
    12. Blue Pen Articles
  2. Kentico
    14. OnBase 
  3. Pyro CMS

سیستم مدیریت محتوای وردپرس  WordPress

در حقیقت وردپرس به دلیل پشتیبانی درست و امکاناتی که به کاربران ارائه می نماید، به عنوان بهترین نرم افزار مدیریت سایت شناخته می شود و بیشتر ادمین ها، وردپرس را برمیگزینند. سی ام اس وردپرس هم به شکل رایگان به کاربرانش امکانات ارائه می دهد و هم قابلیت های پولی با هزینه ای معقول و مناسب ارائه می نماید

افزون بر تمامی این مزیت ها، کار کردن با وردپرس بسیار راحت می باشد، و اشخاص تازه کاری که تبحر خاصی هم در طراحی و سئو سایت ندارند هم می توانند به سادگی با آشنایی با آموزش های ارائه شده در وب و در سایت ما اطلاعات خود را به راحتی افزایش دهند. از دیگر ابزارهای کاربردی و جذابی که وردپرس در طول این سالیان ارائه میداده است، پشتیبانی کردن از انواع زبان های زنده دنیاست از جمله زبان فارسی. پس شما فارسی زبانان عزیز نیز در هر کجای دنیا می توانید به راحتی از این نرم افزار استفاده نمایید.

نرم افزار مدیریت محتوای سایت دروپال Drupal

غالبا دروپال تحت عنوان سرویسی جهت انتشارات اجتماعی کاربرد دارد و تنها برای فضاهای رسانه ای بهینه سازی شده بود. در حقیقت این فرآیند بخش های اصلی یک سیستم بلاگ نویسی و CMS ، طرحی از سایت های اطلاع رسانی و فرم ها را ترکیب نموده که می تواند  جهت منتشر کردن مطالب، عملیات های اجتماعی و تجارت به کار برده شود. سرویس دروپال هم مانند وردپرس منبع باز و رایگان می باشد.

سرویس Acquia

از جمله بهترین نرم افزار مدیریت سایت آکوییا می باشد. این سرویس بیشتر در مواردی مانند رسانه های اجتماعی، تولید محتوای سایت و طراحی فروشگاه اینترنتی مناسب میباشد. در صورتی که قصد دارید امکانات خوبی را به کاربران خود ارائه دهید، ما آکوییا را به شما پیشنهاد می کنیم. سازندگان این نرم افزار، آکوییا را به شکل پلتفرمی ارائه می نمایند، نه یک سرویس نرم افزاری. در واقع آکوییا یک نرم افزار رایگان و منبع باز تجاری می باشد که می تواند قابلیت های خوبی را به متقاضیان ارائه دهد.

 جوملا Joomla

سرویس جوملا نیز یکی از بهترین نرم افزار مدیریت سایت می باشد که به صورت کاملا رایگان و منبع بازه ارائه می شود و موفق شده که خود را در میان دیگر رقبا مطرح کند. می توان جهت منتشر کردن انواع محتوا از این سرویس فوق العاده استفاده کرد و به سادگی مطالب سایت خود را مدیریت و کنترل کنید. همچنین می توانید مانند کتابخانه ای جهت پشتیبانی و یافتن کتاب ها عمل کند. رابط کاربری این سیستم به گونه ای ساخته شده که کار کردن با آن حتی برای مبتدیان نیز راحت است.

جمع بندی

در این گزارش سعی کردیم به طور خلاصه و اجمالی تعدادی از بهترین سیستم های مدیریت محتوا برای راه اندازی سایت را به شما معرفی کنیم. که می تواند در طراحی و سئو وب سایت به شما کمک شایانی داشته باشد. در صورت نیاز به دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان خبره ما تماس بگیرید و به صورت رایگان مشاوره دریافت نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن